Translate

tisdag 5 maj 2015

Glasen packade

Det här kommer att funka.

Jag har gjort av med en hel industrirulle med storbubbelplast. ....som Anders fixade. Stort tack, kompis!

Man kanske inte kan tro det när man ser den här konstruktionen - men jag fick Femma i träslöjd i plugget. Kom väl till pass nu.

Lennart uttryckte viss oro för hanteringen hos bagagepersonalen i tidigare inlägget, men jag tror på det här. Det är fyra lager bubbelplast till innan väskan stängs!




Vi får se hur lång tid tillverkningen tar, men om det är leveransklart innan vintern tar jag en tur ner i P1800 och hämtar. Den behöver få lite mer mil under hjulen.





Håll tummarna nu!

5 kommentarer:

  1. Du fick nog en provrulle? Normalt är det 50 löpmeter på storbubbelrullen :) För den som är ekonomiskt sinnad (dvs snål som en västgöte typ Stefan & Krister) så skyddar 2 lager med 10 mm bubblor lika bra som 1 lager 30 mm bubblor och det är billigare. Lycka till på resan och håll tummarna för att väskan inte är en av fem som kommer på avvägar. MVH/C311///Thomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, då fick jag inte en full rulle. Men gratis är ju godast och det räckte till 2-3 lager 30mm bubbel i träramen och ytterligare tre lager på varje sida i väskan.

      Radera
    2. Gratis är gott, en 50 metersrulle kostar runt 400 +moms. Jag fick en örfil av slöjdmajjen i 4:an och sen filade jag mest på ett slagträ i 3 år som jag skulle slå i skallen på honom när han vände ryggen till. Fast vi grabbar lyfte hans Renault 4L gränsle över ett dike istället. Efter det låste han in alla vassa föremål. Det var bättre förr :) MVH/C311///Thomas

      Radera
  2. Jag tror på dig nu! Visserligen var en 5a betydligt enklare att få än dagens ungdomars A i träslöjd på 70 talet..
    Happy flight
    Lennart också 5a i träslöjd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog helt rätt i det, Lennart. Jag minns en situation i träslöjden när jag ville göra en stereobänk och fick klartecken från majjen, nästa lektion ville den inte lika händige klasskompisen Janne göra en också och fick nej. (pga att majjen inte trodde han skulle klara detta och att det skulle bli material i skrotlådan..). Däremot var Janne skicklig på argumentation och det blev en match som majjen förlorade och Janne fick till en bra stereobänk han med även om jag nog tyckte att han stal en del av mina designlösningar ;-)
      Senare ville jag bygga en optimistjolle och då var både tålamod och materialkvot uppnått även för mig! Tvärnit.
      Majjen höll på med inredning till sin Dodge A100 - ni vet det där lite halvfula skåpet med uppspärrade ögon (lysen) - så han ville ju ha så mycket material som möjligt själv. Han hade såna där droppfönster och plysch och grejer. Allt för att få ligga.... Fan, vet om det gick så bra, tjejerna tyckte han luktade svett kommer jag ihåg. Hehe

      Radera