Translate

tisdag 5 maj 2015

Baklucka - igen..

I helgen fick jag hjälp av min kompis Anders att passa in bakluckan i karossen.

Det vi upptäckte inledningsvis var att övre kanten på karossen mot bakrutan hade "rört sig" under blästringen. Vi började med att rikta upp den med hjälp av en liten domkraft, ett par plankstumpar och träklubba.





En halvtimme senare ser det bra ut och luckan ligger i fin nivå med resten av karossen.













Det här är en förberedelse för att montera låsmekanismen som ska sitta på bakluckans ram. Själva låshaken som låskolven påverkar.














Tyvärr måste jag sänka konsolen med låsögla en liten bit för att det nya repro-låset har längre låskolv än det ursprungliga.







Jag tror nog att den svängda plåtrännan måste få en lite längre sväng också för låskolvens gängor nuddar kanten i nuläget.

Men vad tusan, detta ska väl kunna bli bra efter lite småjusteringar.



Lite fler bilder kommer här...





Fasiken...Anders fick in kaggen i Mickes overall! Bra jobbat

Det är inte begynnande snorbroms - jag är skitig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar