Translate

tisdag 26 maj 2015

Filandet fortsätter

Det är ett jäkla filande just nu. Filmjölk till frukost, fila tenn på Lennarts 1800ES i lördags och sen hem och fila på X3.

Men nu är karossens bakdel tennpacklad, filad och finriktad. Dags att tvätta av ytrost i periferin av tennspacklingarna med Metal Conditioner.








Jag gjorde också ett försök att tenna tankluckan som är av zinkgjutgods.  Det gick inte alls...
Den högra kanten ska svänga upp 1-3mm mot fenan nämligen.

Luckan är ju från Imperial -57. På X1 och X2 är luckan i plåt och lite svängd, men med exakt samma mått i övrigt som min. Jag börjar tro att Frua först hamnat i detta läge, sedan när dom inser att den måste vara lite svängd har dom kopierat övre delen i plåt fast med svängd form.

Jag tror jag får göra likadant.

Man kan spackla...jag vet..och en plåtlucka innebär också att jag måste sänka infästningen 4-5mm.

Men va tusan...


7 kommentarer:

  1. Fil-delning alltså? MVH/C311///Thomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänta nu...det är ju inte lagligt! Men faktum är att vi använde Richards pansarfilar i lördags hos Lennart. Det är ju faktiskt klockren fildelning. Det blir Richard som åker dit på det!

      Radera
    2. Som svensken som hamnade på ett swingers party i USA. När de sa att det var dags för "changing partner" kom han på att han inte hade motorsågen med sig. MVH/C311///Thomas

      Radera
  2. Som den tennässör du är så lyssnar du väl på Tennacious D och Nirvanas Smells like tenn spirit medans du tennar och filar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, Bandit Rock snurrar på radion så det stämmer faktiskt riktigt bra.

      Radera