Translate

onsdag 20 maj 2015

Tennspackling av bakdel

Nu är det tennspacklat på bakre karossen.

Så här långt är det ganska lätt och lite av ett glidarjobb.




Det viktigaste är att hela tiden röra gasolmunstycket mellan kaross, tennstav och träspade för att erhålla lagom och jämt fördelad värme så tennet bara precis är som rumsvarmt smör.











Tennspacklandet kommer inte att gå till överdrift på X3, men jag är noga med att försegla ytor som är ihopsvetsade kant i kant med en seriös tennfog.




Främst för att det ska bli helt tätt vid skarvarna.

Nästa steg blir ett riktigt träningspass med pansarfilen. Det är den jobbigaste biten.

Jag har lagt på ungefär tre tennstavar och minst två av dom kommer att bli spån på golvet. Men så är det. Bara att gilla läget.

Lägger man på för lite är det alltid svårt att kompletteringstenna snyggt eftersom man ofta filar ned till plåt på vissa partier.

Ni kanske undrar varför jag tennat rakt in på bakstycket från bakljusen räknat? Har ni följt med på bloggen från början minns ni kanske att jag ändrade formen på bakstycket ganska tidigt och var tvungen att kapa snitt för att kunna justera formen. Det är dom snittens svetsfogar jag tennat.






Som sagt...lite filning på det här så!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar