Translate

söndag 3 augusti 2014

Portugal

Under semestern tillbringade vi bland annat en vecka i norra delen av Portugal där vi träffade Volvovänner från både Brasilien och Portugal. Fantastisk! Det gick naturligtvis ut över X3 renoveringen, men viss batteriladdning ska man inte förakta. Hoppas ni läsare har förståelse för avbrottet ;-)

Volvospaningen gick sådär...

Jag såg inget äldre än Volvo 240 på hela veckan. Ni ska veta att jag spanar ordentligt. Varenda garage i Porto jag tittade in i var fullproppat med trätunnor. Inga bilar alls!!!  Hm..  Stor besvikelse




...men en stund senare insåg jag att man kan dricka innehållet i tunnorna

Nu började det ordna upp sig ordentligt!

Styrkt av dessa bekantskaper blev Volvospaningen lite åsidosatt måste jag erkänna.

Men Sergio hade bättre lycka och hittade en fin 164 hos Volvohandlaren i Coimbra lite längre söderut.







...allt medan jag rullade hatt efter att jag bekantat mig med tunnornas innehåll.

- Sergio, du köpte väl 164an? Du kan ju inte hyra bil varje år i Portugal..det blir dyrt i längden.

Dyrare än en fin 164.....


















1 kommentar:

  1. Välkommen åter och grattis till färdigsvetsad X2, en riktigt stor milstolpe!
    Mkt fin 164, nu drar det i min 164 tarm att ta hem den så man kan få starta upp den efter lite mekande och njuta av ljudet från en B30E. //P1800ES-73

    SvaraRadera