Translate

söndag 3 augusti 2014

Fin-krympning

Mellan semesteraktiviteter och annat har jag finjusterat fronten på karossen. Skarvarna mellan skärm och front var nog rätt okey egentligen, men jag kunde inte låta bli att ge mig på dom igen.

Gassvetsen åkte fram tillsammans med riktskedar och platt hammare.

Jag började med att svetsa det som jag inte kom åt med huven på plats.



Sedan var det bara att bända med riktsked underifrån, försöka smida ut svetsarna lite mer med några hammarslag och "skrapa" med pansarfilen för att identifiera toppar och dalar.

Sen fick jag krympa kanske fem-sex punkter med gassvetsen och finrikta.

Avsevärt bättre än innan. Raskt över till vänster sida styrkt av framgången med höger.














Samma behandling här!











Dessutom är jag klar med sektioneringen av rännan runt om och slipning av svetsfog. Puh!!














Jag har också svetsat klart framskärmens skarv mot plåten framför vindrutan och hela vägen ned till midjelisten.

Däremot är det finriktning och krympning kvar kring den fogen. Men jag hann inte mer....vädret är ju så förbaskat bra så andra aktiviteter hägrar! Men vem kan klaga.....

Kvar att svetsa är framskärmarna från midjelist och ned mot tröskel på varje sida.  Fäste för bakluckans lås och eventuellt något fäste för instrumentpanel... måste kolla på X2..!











Sen är karossen färdigsvetsad!!!  Typisk milstolpe som måste firas på nåt sätt....frågan är hur?

2 kommentarer:

  1. Färdigsvetsat? Är du helt säker på att du är nöjd med motorhuven? :-)

    //Per

    SvaraRadera
  2. Tveksamt om det är friskt att lägga fler svetstimmar på motorhuven, men lite tenn ska den få runt kanten.

    SvaraRadera