Translate

onsdag 6 augusti 2014

Karossen är färdigsvetsad!

Nu är båda framskärmarna helt fastsvetsade och riktade.






Men i vanlig ordning gav jag mig på riktningen av högersidan ytterligare en gång efter svetsning av kanten.












Det är lite krymp och rikt kvar så jag lägger på en märkfärg och använder pansarfilen för att hitta topparna.




Filar av en gång och riktar ned och samtidigt krymper ned topparna med pickhammaren.


Samtidigt riktar jag upp de små djupa partierna med riktsked bakifrån.

Långa linjalen säger att det är rakt nu och jag får nöja mig såhär. Det är helt enkelt förlängningen av skärmen mot dörren som är den ursprungliga orsaken till formförändringen.









Jag fortsätter med vänster sida. Den är mer rak i formen och här behöver jag inte lägga ned lika mycket jobb.













Efter slipning behöver jag bara rikta ut skärmens kant 1-2mm mot dörren.

Japp - Det var den sista svetsen på karossen.








2 kommentarer:

  1. Grattis!!
    Kanon jobb o tack för kanonbra beskrivningar // Lennart

    SvaraRadera
  2. Jag måste erkänna att jag kommer att försöka krympa nedre delen av högerskärmen lite till. Den är inte hundra ännu. Vid första försöket hade jag inte svetsat fast skärmen i karossen. Det gjorde att mina krympningar inte fick full effekt. Jag ska testa ikväll igen att krympa mer nu när den är fastsvetsad. Rimligen får krympningen mer effekt när mina svetsar "håller emot".

    SvaraRadera