Translate

tisdag 5 augusti 2014

Det sista på framskärmarna svetsas

Höger sida framskärm mot dörr. Det buktar lite...hm. ...mer krympning krävs.

Jag har också slipat upp springan mot dörr till ca 6-6,5 mm för att kunna lägga på svetsfog så att det blir 5mm slipat och klart.

















Den övre delen är svetsad, riktad och slipad redan.



....och som vanligt trilskas det. Jag fick krympa rejält. Mycket mer än jag först trodde. Men nu sitter skärmen där den ska och är hyfsat rak.

Bilden är rättvänd...det är karossen som jag snurrat 180 grader!

1 kommentar:

  1. Kul att se att du är tillbaka till garaget och skapar.
    Jag satt en lång stund och tittade på dina bilder på den färdiga karossen "X3". Visst det dyker upp något som ska fixas, men vilken resa du gjort hittills. Grattis till ett skitbra resultat! Som det ser ut på bilderna blir det nästan inget tenn... //Richard

    SvaraRadera