Translate

fredag 23 augusti 2013

Nifsta gård, Gottröra - Torsdagsträff

Igår hade jag ärende till Bengt Blad på eftermiddagen och jag hade ingen lust att fastna i Stockholms rusningstrafik på hemvägen. Lösningen blev ett spontanbesök på torsdagens kvällsträff på Nifsta gård.

När jag svänger in med min röda -61 så står det en likadan och bara väntar på mig. Det är Ingemar Ejdersunds  P1800 -61 med chassienummer 3155. En import från Kalifornien i mycket fint patinerat och rostfritt skick. Systerbil med min. Bara 115 chassienummer emellan våra bilar, men olika inredningskoder.

Ingemar berättar att han har en hemsida med fler bilder:
http://ejdersund.se/ingemar/bilar/nuvbil.htm



Även Peter Holm svänger in med sin mycket fina 1800E -70.


Det rullar in bilar hela kvällen och vädret är fantastiskt.







En Imperial med samma tanklucka som P958-X3 dyker också upp!

Kul "stöld" av plåtslagarna på Frua/Ghia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar