Translate

onsdag 10 juni 2015

Jaha..

Trots positiv okulärbesiktning, blev mitt topplock till båten utdömt efter demontering. Det är en spricka mellan ventilerna på ettans förbränningsrum.

Då får det bli en tur till SVIS iallafall. Jag tror nog att en av deras nya topplock passar. Efter hårdbläddrande i utbyteskatalog och reservdelskatalog så borde ett av topplocken till B19 som finns på SVIS passa rakt av. Håll tummarna!

Det fina med en biltur till SVIS är att jag kan hämta och lämna lite X3 och P1800 delar hos Uno i Hallstahammar samtidigt. Sen hjälper jag Luke i USA med delar och ska hämta Amazondelar hos Roine utanför Enköping på hemvägen.


Annars fortsätter putsandet av de demonterade båtdelarna.  Den 35år gamla motorplasten är borttagen med färgborttagning så nu ser det trevligare ut.


Någon som har en ny AQ140A dekal liggande? Det ska nämligen sitta en rund sådan på ventilkåpan.




Vad jag åker för bil till SVIS?

P1800 så klart!! :-)

Jag är redan uppe i 140 mil P1800 och säsongen har bara börjat






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar