Translate

fredag 12 april 2013

Schweizerost

Lite längre ned på prio-listan har det hela tiden funnits en planerad aktivitet att lägga igen onödiga skruvhål och genomföringar i motorutrymmet. Typiskt tråkigt men nödvändigt svetsjobb.  Igår kväll tog jag mig själv i kragen och började med det. Trettiosju (37!!!) stycken hål senare var jag klar. Det är ett par större hål jag måste kolla upp om dom ska vara kvar, men jag tror jag är klar.

Puh!

Möjligen har jag lagt igen nåt hål för mycket, men ni vet hur retfullt det kan vara när bilen är lackad och man inser att ett hål som borde vara igenlagt inte är det... hellre borrar jag upp ett nytt senare.

Jag har jämfört med X1 och foton jag tagit på X2, men svårigheten ligger i att veta hur det såg ut från början. Alla tre bilarna är ju delvis modifierade, fast på olika sätt, efter att dom lämnade Frua

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar