Translate

måndag 16 februari 2015

Sidoglas

Jag ska slå en signal till D&K Automotive Glass i Holland idag. Det är bakre sidorutan som är böjd tvådimensionellt som behöver diskuteras. Tanken är att börja med formmallar och jag planerar en tur ned till Holland i April-Maj.

Jag har vänster dörrglas och höger bakre sidoruta. Övriga fyra sidoglas är förstörda sedan tidigare. Ventilationsrutan på ena sidan var ersatt med plexiglas.

Ventilationsrutor och dörrglas är böjda åt ett håll medan den lilla bakre sidorutan har lite mer komplicerad form.



2 kommentarer:

  1. Mallarna till laminerat glas brukar göras i stål. MVH///C311/Thomas

    SvaraRadera
  2. Jag diskuterade med dom nu innan lunch. Dom kan tillverka formar utifrån mina befintliga rutor och masonitmall genom att spegelvända dom. Ventilationsrutan har samma kurvatur som dörrglaset.

    SvaraRadera