Kamaxeln monterades nämligen igår.
Slipad av legendariska Iskenderian Cams. Ed Iskenderian - the Camfather!
..och monteringen görs inte hur som helst!
Hm...har det här inlägget spårat ur lite nu?
Häng med på renoveringen av en unik Volvo! En av tre handbyggda prototyper som knackades fram av Carozzeria Pietro Frua i Turin 1958 för Volvos räkning. Den har rostat länge nog nu och förtjänar att komma ut i sin forna glans. Alla är på mig och tjatar om hur det går.... Nu kommer ni att kunna följa med på den resan. Mycket nöje!
Räknar du med att plocka ur tresiffrigt antal hästkrafter ur denna rovan?
SvaraRaderaNej, det är bara jag som blir lite upphetsad av att Isky tillverkat ersättningskammen till B16B eftersom Volvo inte lagerför originalet längre. Jag har dessutom inte lyckats hitta någon NOS. Det kan ju verka märkligt iofs eftersom jag brukar hitta det mesta NOS. Det är väl så att en NOS kam dyker upp nu när det är "lite för sent".
RaderaSom sagt - det är originalrenovering av mekaniken. Inget trim.
...eller ska man försöka hitta ett Judson kompressorkit till B16?
På min tid fick man järnkors dekal av Isky men idag får väl kultureliten tuppjuck om de ser ett sådant klistermärke. Isky slipade kamaxlar till nästan alla bilmärken. MVH///C311/Thomas
SvaraRadera