Translate

måndag 9 februari 2015

Post

Idag kom ett trevligt brev från Martrim Ltd i Cheshire, England. ....det är kul att uttala Cheshire för övrigt ..man låter rätt slirig  :-)

Den sista saknade pusselbiten, nämligen ett prov på material som gått igenom deras egen perforeringsmaskin.

Det är den blå biten till vänster.

När jag jämför med mina gamla bitar av perforerat material kan jag konstatera att mönstret från Martrims perforering ligger en millimeter från originalet.



Väldigt lika med andra ord, men något tätare.

Närmare ursprunget kan jag inte komma.

Micke och jag stod och klurade häromdagen vilken av de röda kulörerna som passade bäst. Valet föll på nr 4. Då matchade vi även med de rödlackerade inredningsdelarna i aluminium och då var det ingen diskussion längre.

Det får helt enkelt bli en beställning imorgon av röd vinyl i den högra färgen nr 4 "Matador Red" i perforerat och operforerat.




1 kommentar: