Translate

måndag 6 oktober 2014

P958-X1 hemma igen

I lördags körde jag hem X1. Inga missöden kan rapporteras på 40 mils körning, men den har börjat läcka lite i grenrörspackningen.

Hur är den att köra jämfört med en vanlig P1800  undrar ni kanske?  -Hemsk, säger jag ;-)

Den har ingen överväxel, stolarnas stoppning är stenhård/obefintlig, jag får anpassa hastigheten lite efter vibrationsläget på de nydragna slutrören... 90-100km/h går bra. Sen blir man marinerad av de gamla fräna dofterna i en bil som stått still i minst 15år kompletterat med lite avgaser från läckan i grenrörspackningen.

Men det är samtidigt skitkul och man får tummen upp var 10e minut av medtrafikanter!











Väl framme parkerade jag lite lagom nonchalant bakom en ambulans av senaste modell!







Visst blir man lite akut sjuk när man ser en så cool ambulans. Jag var tvungen att torrköra lite och samtidigt konstatera att växelspaksknoppen är samma i X3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar