Translate

fredag 10 oktober 2014

Armstödet växer fram

Kanterna blev justerade och invikta igår.






















Efter lite ytterligare justering av plåten med hammare och mothåll ser den ut att stämma riktigt bra mot mina mallar.















Sedan "punktar" jag ihop den mot överdelen med hjälp av tejp. Bara för att få en möjlighet att jämföra med höger sida.












När alla mått verkar stämma så finkapar jag baksidans kanter så att dom kan svetsas kant i kant senare.






Det blir riktigt bra, tycker jag. Sen kan man ju alltid fundera på om det är värt att lägga ned så här mycket jobb på en stomme till ett armstöd....







Nästa steg blir att mäta in falsen för luckan på både främre och bakre del. Eftersom jag inte har någon sick-maskin så blir det nog en handknackad fals.

4 kommentarer:

  1. Som genom ett trolleri är det inte, men bra jobbat Mark!
    Jag ser nästa projekt framför mig. Mark med en handknackad aluminium kaross. Naturligtvis börjar han med en trä"buck". Frågan är vad det blir för modell? Kanske en Marc' os?
    Snyggt blir det i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Herre GUD! Det var det värsta jag har sett i amatör- (jag menar proffs-) renoverings väg.
    Mycket bra jobbat Mark.
    /mats

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lugna dig, Mats! Jag har ju bara gjort en trämall!!

      Radera
  3. Jag har faktiskt redan lite funderingar kring nästa projekt. Har ni sett killen i Motala som kör en patinerad hemsnickrad singel seat racer i 20-tals race anda. Han har ett chassi til salu på Blocket ....

    SvaraRadera