Translate

måndag 6 oktober 2014

Snickeri

Äntligen lite garagetid!

Helst vill jag börja med montering av bakluckans lås och handtag, men det är bara att bita ihop och göra klart det jag sist höll på med - nämligen armstödet till vänster sida. Jag måste behålla fokus.



För att slutgiltigt kunna forma aluminiumplåten så måste jag ha någon form av stödmodell - buck på engelska. Materialet blir plywood. Jag mäter och gör pappmallar som jag sedan för över på plywood. Sen fogar jag ihop plywoodbitarna till en modell. Inte klart - men en bit på väg!

2 kommentarer:

  1. Härligt Mark.
    Pappmallar, det gillar jag.
    Kämpa på nu med de sista delarna till dörrsidorna.

    SvaraRadera
  2. Såga, slipa, borra, limma, skruva, såga, slipa, borra, limma och skruva,,,,,,snart klar!

    SvaraRadera