Translate

söndag 12 oktober 2014

Fiat

Idag har jag kört igång Spa-anläggningen. Känns skönt nu när hösten kommer. Lutbadet har fått värmen påslagen och jag har dessutom blandat till ett nytt 100 liters Strip-all bad!

Välkomna.  Medtag badkläder..  hehe












För att kunna köra delar i färgborttagning och avrostning så blir det en hel del demontering och när jag skruvade isär handbromsspaken upptäckte jag det. En av delarna är märkt med Fiat.





Kul !

..undrar vilken modell av Fiat den är originalmonterad i?












5 kommentarer:

  1. Vad tusan...inga Fiatexperter bland läsarna?

    SvaraRadera
  2. Fiat före 1955 antar jag. MVH///C311/Thomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller före 1957 iallafall. ...och det borde rimligen vara någon större Fiat. Skulle man montera denna i en Fiat 500 på ena sidan skulle bilen luta. Det är en stor pjäs.

      Radera
    2. Fiat tillverkade inte många större bilar före 57. Kan vara till någon mindre traktor, lastbil, buss eller ett lokomotiv eller vad som helst? Fiat var 100% statligt 1945-1963 och sen till 70% fram till 1980-talet. MVH///C311/Thomas

      Radera
  3. Det ser ut som militärgrön färg och jag kom att tänka på att Fiat tillverkade många fordon åt armén. De tillverkade mycket åt USA men när Khadaffi fick köpa en andel av Fiat på 80-talet i utbyte mot olja sa USA upp kontrakten. MVH///C311/Thomas

    SvaraRadera