Translate

tisdag 30 september 2014

Fotografering och dokumentation av P958-X1

På lördag kör jag "hem" X1. Jag har haft otroligt stor hjälp av att ha den på plats för mätningar och malltillverkning, men nu är behovet mindre och det är dags att frigöra lite plats i garaget. Undrar hur mycket jag ska fakturera Jonas som förvaringskostnad..?  ;-) -hehe

Jag ägnade söndagen åt att ta ett helt obegripligt stort antal foton på allt jag kunde komma på. Naturligtvis fullt medveten om att precis det jag behöver ha dokumenterat längre fram inte blir med på bild. ....så är det ju alltid!  Men låt oss säga att jag har eliminerat den risken så mycket jag kan iallafall.

Dessutom tog jag ur lite mattor och paneler för att göra mallar.

Jag tog samtidigt tillfället i akt att snygga till X1 på golvet.

De två blå mattorna på förarsida och passagerarsida är de ursprungliga, men över växellådstunneln har den någon gång i tiden fått en knallröd hiskelig matta som dessutom är skitig.

Vän av ordning, dvs undertecknad, fixade raskt en ny mattbit i blå kulör som jag sydde in för hand och placerade över växellådstunneln. Inte perfekt, men en klar förbättring. Tyvärr fanns det ingen ljusare blå nyans.




Jag har däremot inte hunnit fixa något alls med X3...men snart så!
Ny snyggare blå matta

Gammal skitful röd matta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar