Translate

söndag 7 september 2014

DAK marknaden i Falun

Det var kanonväder både fredag och lördag. Micke och jag gjorde massor av fynd. Kanske inte överdrivet stor mängd delar till X3, men mycket annat.


Dagens höjdpunkt var när Micke hittade ett par NOS Hella strålkastarinsatser gömda bakom säljarens bord och förvirrande nog packade i Bosch-kartong. Är dessa rätt till X3, frågar han mig.  Eftersom jag inte har riktigt alla artikel- och typnummer i huvudet börjar jag hårdsöka på min egen blogg efter bilderna från förra sommaren på X2s ljusinsatser. Jag hittar dom från Juli-inlägget 2013, men det är omöjligt att se på den lilla displayen.

Jag köper dom på chansning för 450kr paret.

..om det var rätt?  Javisst,  Hella med märkning S 1011 !!!  Exakt likadana som X2, sånär som på en fästring som är lite annorlunda på baksidan. Men det borde gå att lösa

Det blir hittelön, Micke!

Sen blev det en NOS bromsslang och två obegagnade mycket väl passande linser för bakljusen.   ...och lite till.  Sen tror jag att jag lyckats ordna en NOS oljepump till B16 till slut. Leverans till Uppsalamarknaden nästa helg om allt går som planerat.




3 kommentarer: