Translate

tisdag 9 september 2014

Småpillande med baklucka och armstöd

Som en bättre TV-kock har jag förberett lite ingredienser.





Dom kommer att behövas när fäste för det nya bakluckelåset ska svetsas i nya bakluckan. Ovan i bild gamla bakluckan där ni ser hur det ska se ut. De vinklade fästena för låsmekanismen tänker jag flytta över till nya luckan.


Som ni ser är låsmekanismen helt olik en vanlig P1800.







Lås och handtag sitter centrerat på bakluckan, men låshake och låsbygel sitter förskjutet i sidled.

Sen fortsatte jag med vänster armstöds aluminiumpussel.

Jag klippte till en ny plåtbit som ska utgöra bakre del. Minnesgoda läsare kommer ihåg att jag redan gjort en sån, men misslyckats med sickningen och fick kassera....









Med Eckolds hjälp kunde jag sträcka plåten till lämplig grundform,






Sedan krympte jag kanterna som ska bockas lite grann. Lite klippning av överblivet material följt av två kantvikningar. Vips har jag en ny bit.  Det är i detta läget jag borde köpa en sick- och falsmaskin,... för det är nästa steg.

..och eftersom jag inte har någon TIG svets heller så tejpar jag!...hm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar