Translate

fredag 7 februari 2014

X3 hemma igen

Nu är den hemma igen. Dags för paketöppning!

Som vanligt när man kör såna här turer så ställer presenningen till störst problem. Hur man än surrar så blir det ballong!










Avlastning gick över förväntan trots att jag var själv. Jag satte den i ställningen bak med hjälp av motorlyften och ett par klossar under ställningen för att få den att gå fri från släpvagnen.
Under tvärbalkarna fram skickade jag in en lång regel som jag lyfte upp till lämplig höjd med kranen. Sen var det bara att köra ut släpet.

Jag hann bara slänga en kort flukt på resultatet, men det ser riktigt bra ut. Min maskering verkar sitta kvar också, men jag hann inte kolla alla ställen i morse. Skulle det vara zink på fel ställe någonstans får man fila bort det med den roterade raspen innan det går att svetsa.





2 kommentarer:

  1. We would like to present your project X3 at the site "VOLVO 1800 - International Owners Club".

    www.v1800.org

    Please send a message: office@v1800.org

    Best regards

    Joerg

    SvaraRadera