Translate

måndag 10 februari 2014

Framskärmsjusteringar i Uppsala

Söndagen ägnades åt finjustering av framskärmarna uppe hos Bengt Blad. Vi började med att slutföra förlängningen av högerskärmen.







Jag började att slipa av mina Magpunkter innan Tigsvetsning.












Sen fick Bengt köra på med Tigsvetsen.









Jag tog vid sen och slipade och riktade skarven.

 Bengt hade fått några produktprover från 3M som testades. Bland annat en slipskiva som heter Cubitron. Jäklar vad den avverkade effektivt!!!












Efter slipning så blev det lite krympning av ett par ställen i Eckold Handformern för att få skärmsidan helt slät.

Trogna läsare minns också att jag breddat kanalen på framskärmen mot motorhuven något. -Är du nöjd med det där frågade Bengt?  Öööhh, njaäää, kunde nog blivit lite bättre försökte jag...













Ja....hm  ....vi gjorde en ny kant!












Jag måste medge att det var ganska lätt fixat.



















Mycket snyggare än tidigare!











Sen finriktade vi en gammal buckla mitt på sidan. Vi slapp krympa. Räckte med rikt mot sandsäck och filning med pansarfil

2 kommentarer:

  1. Ett rent nöje att få se proffs i farten, tänk vad man får lära sig under resans gång, tack Mark. // Lennart

    SvaraRadera
  2. Mera plåtporr. Inget är tydligen omöjligt.

    SvaraRadera