Translate

onsdag 5 februari 2014

Karossen rensad och klar för lastning

Ikväll blir det lastning av kaross. I morgon ska den iväg till blästraren.



Jag gjorde en sista check av karossen och kunde inte hålla fingrarna i styr helt och hållet. Jag justerade en liten del av höger bakre skärmkants insida. Formen var lite för platt på ett ställe. Från början hade jag tänkt tenna den defekten, men nu när den ska sprutförzinkas kan jag inte tenna efteråt inne i hjulhusen. Ett par snitt med kapen, ett litet bockat plattjärn som mothåll, riktning och svetsa igen..nåja, det var klart på 15 min.

Sen var höjden på övre karosshörnen vid bakluckans gångjärnsfästen inte lika mellan höger och vänster sida. Det är först nu när man går runt och verkligen studerar linjerna man ser sånt. Jag tog en bit träregel och största hammaren och sopade till. Efter tre försök med kontrollmätning emellan ser det bra ut.

...och på lördag blir det färdigställande av framskärmsförlängning hos Bengt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar