Translate

torsdag 6 februari 2014

Blästrad och klar för sprutförzinkning

Nu har jag maskat av alla närliggande ytor med silvertejp och karossen är klar för sprutförzinkning av chassiets nedre regioner på bägge sidor.


Blästringen var både varsamt och noga utförd. Ett par små missar upptäckte jag som korrigeras, men dom var mycket marginella.

Bildkvaliteten blev inte den bästa, sorry..

Imorrn bitti är den klar att hämta!  Här går det undan!

Frågan är hur jag ska få av den från släpet själv?  ...alla polare är ju på jobbet, men det löser sig nog med lite reglar, domkrafter och min kran.!

 Jag har också plockat fram alla prylar för tennspackling. Det är snart dags att börja med det momentet.

Richard som renoverar nr 115 hade kollat in Bill Hines på Youtube när han tennspacklar ihop med Barris. Men det går knappt att höra vad han säger på grund av cigarren! Det där är ett par legendariska custombyggare!

Länk till filmen


1 kommentar:

  1. Jag stoppade in en 2x4 regel i kardantunneln, motorlyftkranen in i kupén, några spännband och sen var det bara att lyfta. MVH///C311

    SvaraRadera