Translate

fredag 28 juni 2013

Finlir med X3 motorhuv?

Näää...skulle inte tro det! Det är lite fysisk aktivitet och grovriktning på agendan!

För att få till rätt djup på krysset var jag tvungen att snitta upp det igen. Osnittat var det överjävligt styvt.








Nästa steg blev att försöka pressa ned krysset till rätt nivå så att det lirar med ytterplåtens kurvatur.




Grovriktning med hjälp av lagom tjock man i sina bästa år...











Åååååhej!!!

Böj ner dig ram-jävel!!!!!!


Nu börjar det hända grejer.








Jo, nu är krysset på rätt nivå.















Men av någon anledning böjde sig också den bakre profilen. Men den kunde jag kall-rikta med hjälp av domkraft.

Nu ska jag bara testa formen mot framskärmarnas insida så att det stämmer. Men jag tror att jag är ganska nära form-mässigt.








 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar