Translate

tisdag 8 januari 2019

Luftintaget reparerat och justerat

Det saknades fyra av sex 3mm mässingsstift som behövde ersättas.

Dessutom blev öppningen i karossen någon millimeter smalare efter att jag tillverkat plåten framför vindrutan.

Stiften löddes fast med silverlod och lödningen finjusterades med liten fil.

Hål borrades efter trippelkontrollerade mått i karossen och jag kunde märka ut var jag skulle justera luftintaget

Efter lite filande och riktande så sitter det nära nog perfekt.

Jäg måste fixa någon form av fastsättningsclips likt de som håller C-stolpe emblemen på Jensen P1800...fast anpassade för 3 mm stift. Jensenemblemets clips är lite för trånga och sannolikt anpassade för tumdimension.

Jag har testat.

I värsta fall får jag använda såna och modifiera stiften lite



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar