Translate

fredag 25 januari 2019

Framskärmslister på plats

Äntligen - efter mycket småjusterande av borrhål och fastlödning av M4 skruvar är framskärmslisterna klara.

Med höger list på plats har jag också kunnat slipa den lodräta kanten på dörr- och framskärmslist med långkloss och 60-papper för att dessa ska linjera perfekt.

Självklart slipade jag igenom godset på framskärmslisten (skit) ..men jag gjorde en slaglödning och slipade om. Det blev bra.

På vänster list har jag preparerat med silverlod på insidan för att ha mer gods att slipa på. Man lär sig av misstagen (ibland iallafall)

Jag har även justerat höjden på den lodräta delen av framskärmslisten så nu lirar den perfekt mot dörrlisten.

Passformen är klart bättre än en produktionsbil och jag måste erkänna att jag känner mig helnöjd med resultatet

På vänster sida höll jag på och justerade position på framskärmslisten säkert en halvtimme innan jag fattade att felet låg i dörrlistens form

Den satt inte korrekt i framkant på dörren och behövde sänkas tre mm.

Sen efter justering av dörrens kant bakom listen började linjerna samspela


2 kommentarer:

  1. Har följt din blogg i ett par år nu och vill bara säga att jag är grymt imponerad av ditt arbete.
    Jobbar själv på en Karmann Ghia som Frua också varit delaktig i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för komplimanger! Kul att du har utbyte av att läsa om mina jobb på X3.

      Radera