Translate

onsdag 30 januari 2019

Jag börjar få "filing"

Göteborgsvarning på den brukar vi stockholmare säga när vi egentligen tycker ett skämt är rätt kul..

Nåja, vad jag tänkte visa er är återkoppling till framskärmslisterna.

Jag nämnde ju att dom var i det närmaste klara.

Bara lite finlir återstod

Den konkava delen som svänger in mot strålkastarna var inte 100% rak när jag lödde fast fästen. Lödningen orsakade mindre ojämnheter av värmeutvecklingen så det var som sagt lite småjusteringar kvar.


Jag körde länge med en tom sprayburk av smalare sort som slipkloss, men till slut såg det perfekt ut men jag kunde känna att det fortfarande fanns ojämnheter när jag svepte med fingrarna över listen.

Det var på den där nivån när det är omöjligt att utröna om det är uppåt eller neråt ytan ska.

Måste ha något längre verktyg helt enkelt.

Först tänkte jag åka till brädgården och köpa lite olika rundstav....men sen såg jag ett rör i skrotlådan...

På med självhäftande slippapper på rulle och en tejpsnutt som repskydd i ändarna. Det blev ju kanon! Eftersom dom smalnar av körde jag med två olika dimensioner på rör.

Listerna är nu helt utan ojämnheter som jag kan känna. Jag har till och med testat med bomullshandskar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar