Translate

onsdag 11 mars 2015

Tankens överdel tennad

Jag gav mig inte igår kväll. Jag orkar helt enkelt inte tenna mer på tank-helvetet. Lampan släktes först vid 23-tiden. Nu är den helt omtennad på ovansidan.

Det blev utfört i omgångar och bilden bredvid visar när högra delen är tät och klar.

Det var tålamodskrävande.

Italienarna har "bara" tennat fast de plåtar som täcker de gamla anslutningshålen i Amazontanken. Det betyder att dom flöt iväg direkt när jag skulle täta en befintlig fog.....

Följden blev att jag fick tvinga ned Viktor i garaget och hålla fast plåtarna med verktyg medan jag tennade om. När allt var tätt och jag var klar så insåg jag att det runnit ned gammalt tenn och skräp som skramlar runt. Typiskt!

Det fanns en del rostporer ovanpå som jag rensade och tennade upp fast dom inte var otäta nu. Känns som en bra försäkring för att slippa framtida läckor.

Jag får ordna nån slangadapter till grovdammsugaren och fixa skramlet i kväll.  Nåja, nu är den klar att grunda med epoxi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar