Translate

onsdag 4 mars 2015

Läcktest nr 2

Ni kanske undrar hur det går med motorn?

Lågfart just nu.

Dels har jag varit bortrest på skidsemester och dessutom är oljetråget inte tätt ännu.

Jag slaglödde med silverlod på det otäta partiet igår kväll, men efter kritning och dieseltest är det fortfarande en lite prick som blöder igenom.






Hm, jag får komplettera lödningen lite.













..och när jag ändå var igång med läcktest så plockade jag fram bensintanken också.

Självklart var det ett par porer vid de Tigsvetsade fogarna som läckte lite.  Varför ska det vara enkelt...


Men eftersom jag ändå vill jämna till lagningarna innan lackering så tror jag att jag lägger karosseritenn över detta. Det blir lika tätt.

....eller så tar jag slaglödning med silverlod på först.

Kan man tennspackla över silverlod?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar