Translate

torsdag 12 mars 2015

Ahhh

Första aktiviteten igår var att få ut tennskrot ur tanken innan målning. Det skramlade efter avslutat förtenning.



Jag böjde till en svetstråd och punktade fast en liten plåt så jag fick en lång "skrapa". Sen skrapade jag fram all skit åtkomligt rakt under hålet för givaren. Sen var det bara att skicka ned grovdammsugarens slang och suga upp.

Det var en hel del som kom upp, men nu är det rent.












Dags för epoxigrund efter tvätt och lite finslipning.












Tänk vad nöjd man kan bli bara man får lite färg på delarna man kämpat med. Det är som balsam för själen!












Efter att tanken fått färg, så blandade jag i extra förtunning för att få riktigt lättflytande epoxigrund.  Jag "matade" ner färgen med pensel mellan rörstommen och aluminiumplåten på stolarnas underdelar.







Rörstommen är grundad innan, men inte aluminiumplåten och jag ville på detta sätt få in så mycket grundfärg som möjligt mellan aluminium och stålram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar