Translate

tisdag 31 mars 2015

Motortvätt inför målning

Under arbetet med montering av motorn blir det ju oundvikligen lite oljefläckar och rester av Permatex packningsklister som hamnar på fel ställen.

Ställen som jag nu planerar att måla med motorfärg.

Eftersom vidhäftning är A och O så måste blocket tvättas...igen.

Jag kör med bromsrengöring och tandborste. Överflöd torkas med trasa och sen blåser jag bort eventuellt ludd med tryckluft.









Nu vågar jag nog påstå att det är klart för lack. Lite maskering på vissa ytor kvarstår.

Jag tror jag lackar motorn i gul kulör, det är ju påsk!



3 kommentarer:

  1. Färdig lackerad motor snart. Kaross färdigsvetsad, du måste ligga på topp nu inför påsken! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Hehe det tror vi på nu när det är 1 Aprill, Glad påsk på dig!

    SvaraRadera
  3. Men fläktvingen ska ju åtminstone vara Volvo BM gul..
    Glad Påsk! ;-).

    SvaraRadera