Translate

måndag 16 mars 2015

Både på och av

Jag lägger på färg på vissa bitar och tar bort färg på andra bitar.


Innertakets takspryglar (..heter det så?) har fått 2K pärlvit liksom ramarna till inredningens kuddar och sitsar. Ingen direkt anledning till kulörval...jag hade en skvätt 79 Pärlvit från min tidigare 1800S -63. Dessa delar blir helt dolda efter montering av klädsel.

Stolarnas bottendel har fått ytterligare lager epoxigrund.

Sen har jag plockat fram en burk med "old school" Bums, dvs den som fungerar.  Jag försöker få bort färgen på framrutans inre ram i aluminium.

Vi får se om det släpper.

Jag kom över den där burken på återvinningsstationen....i ett obevakat ögonblick.  Det måste man väl ändå kalla återvinning?



2 kommentarer:

  1. Lite avundsjuk på den burken, gratulerar till fyndet!
    Trodde gamla Bums var lut-baserad = frätande på alu?

    SvaraRadera
  2. Hjälp...tänk om det är så!! Men det verkar funka fint..

    SvaraRadera