Translate

måndag 5 maj 2014

Som vanligt..

..är det lite mer jobb än man tror.   Framskärmen jävlas lite vid skarven mot frontplåt.


När jag finkapat skarven vid rännan mot motorhuven så flyttade sig skärmen utåt 3mm och nu blev springan plötsligt 8mm !!! Den hade legat i spjärn mot fronten.

Ok..pressa in med handkraft var inte att tänka på.

Då kom jag ihåg en artikel i en engelsk motortidning där dom plåtrenoverar en Triumph Stag och har motsvarande problem.

 Sagt och gjort - kraftig svetstång - spännband - åhej!

Sen var det bara att finkapa med tunna skivan, såga lite med sticksågen och på med svetspunkter. Det roliga är att fronten har dragit sig till vänster 1-2 mm. Så möjligen får jag göra om tidigare snitt där.

Eller tenna lite...  Nåja det blir godkänt tycker jag.









MEN..sen när jag försöker med all kraft jag har och trycker emot med knät så räcker det inte för att få fram skärmen under blinkers så det lirar. Det är retliga 6mm fel.















Får vänta med detta tills vi är två i garaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar