Translate

lördag 3 maj 2014

Framskärmen ...forts

Framskärmen och lyktpottorna fortsätter att sysselsätta mig.










Fortsättningsvis punktade jag framskärmen nedåt från midjan till tröskeln sedan blev det ett par fästpunkter med punktsvetsen i kanten mot motorhuven.




















Nu har fokus flyttats till sammanfogning med frontplåt och anpassning av lyktpotta.
















Lyktpottorna kräver lite mer puts efter att jag friserat kanten till 6mm.











Jag kör en stund med ScotchBrite trissa, men det är fortfarande lite rostporer på ett par ställen - det får bli en tur in i skåpet.

Men först en provmontering. När dom är så här blanka kan man nästan få känslan av att det sitter en ljusinsats monterad.








Blästrat och klart. Småbrorsorna fick hänga med in i skåpet också

Sen höll jag på att glömma att det ska sitta ett litet fäste i ljuspottan. Sannolikt för en fjäder. På X2 fanns detta fäste med men det var outnyttjat då jag demonterade ljusen.

Men jag får inga fler chanser, så jag sätter dit ett motsvarande fäste nu med punktsvetsen. Det är en plåtflik med hål som jag kvickt tillverkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar