Translate

onsdag 28 maj 2014

En liten fästring till blinkers

Först tänkte jag göra två plåtflikar, en på var sida, som jag skruvar blinkersinsatsen i. Men vid provmontering så blir ju kanten runt om så himla smal när jag skall "fin-tenna".

Så jag beslutade mig för att göra en fästring istället.

 Men jag ökar cc måttet för fästskruvarna på blinkersarmaturen...annars kommer jag inte åt att måla inne i pottan.  Bara att mäta lite, kila till skrot-plåt-lådan och hämta en lämplig bit plåt, fram med passare, snurra lite och sedan klippa, borra och fila.

Jo, det borde passa.

Lite finlir så fästhål mm blir centrerade innan fastsvetsning bara

...och håll i er nu alla Frua original-talibaner..jag tänker göra ett litet dräneringshål i ringen för eventuell evakuering av kondens i blinkerspottan. Icke Frua original!

Av någon outgrundlig anledning gillar italienska karossbyggare dolda utrymmen som senare gillar att rosta...

1 kommentar:

  1. Klok ide att ibland frångå originalet, inget att skämmas över, speciellt om det minskar rost risken...

    Tänker själv förbättra dräneringen vid bakrutan på min ES så den sk "740-plåten" inte rostar upp igen pga för små dräneringshål. Tycker inte mina barn skall behöva göra om detta jobb igen i framtiden då våra ordinarie "hovleverantörer" inte ser något ekonomiskt intresse att ny tillverka denna plåt som verkar vara sönderrostad på merparten av ES bilarna.

    SvaraRadera