Translate

onsdag 21 maj 2014

Några loppor till

Det går inte fort nu, men det blir nån timme i garaget och ett litet steg i rätt riktning.

Igår svetsade jag fast blinkerspottan helt.

Sen körde jag punktsvets i skarven mot motorhuv. Problemet är att jag inte kan fotografera när jag punktsvetsar......all kraft krävs för att hålla svetsen. Hm..man borde ha travers i taket!




Sedan fick jag justera frontplåtens glipa mot huv vid anslutningen mot skärmen - igen! Men med en bit koppar under var det inga problem.






Sen svetsade jag skarven  frontplåt/framskärm med efterföljande slipning och finriktning. Det är en liten bit kvar att kapa och svetsa uppe vid kanten mot huv, men jag kommer inte åt när huven sitter monterad. Jag tar detta senare när även vänster framskärm är på plats.



 Nästa tillfälle blir det fastsvetsning av strålkastarpotta och fäste för blinkerarmaturen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar