Translate

fredag 30 maj 2014

Medvind i garaget

Kombinationen långhelg och slutförd båtrustning innebär mer garagetid.








Så nu sitter fästringen till blinkers på plats. Efter inmätning fick jag svetsa plåten något vinklad för att den skulle hamna korrekt. Det får bli lite tenn i ytterkanten senare. Litet dräneringshål nedtill.













Provmontering av en P1800 -61 blinkers. ...som senare ska bli lite modifierad till Frua-utseende.


Nöjd med detta kan jag raskt fortsätta med att förbereda vänster framskärm och inpassningen mot karossen. Jag börjar med att putsa av insidan innan jag lägger på epoxiprimer.

Det är en fröjd att köra med den där blå krull-snurran från 3M.















På med ett lager primer















Även på karossens del bakom skärmen.









Provmontering. Kompisen Anders hantlangar eftersom det är lite bökigt att passa in ett så stort stycke som en framskärm. Verkar passa ganska bra. Det blir några justeringskapningar uppe vid rutan. Sen trycker vi ned kanten mot motorhuven med ett stycke regel så att den linjerar med densamma.









Jag punktar fast när vi är nöjda. Jag kan inte låta bli att slänga in strålkastarpottan också.
....som brakar i golvet två sekunder efter att jag knäppt bilden.  Stadig sak - inte en skråma!







2 kommentarer:

  1. Det ser snyggt ut det där!
    Visst känns det när båda skärmarna är på plats och man ser hela fronten i sin elegans.
    //Richard

    SvaraRadera
  2. Håller helt med. Det blir en helhet och det pirrar till lite!

    SvaraRadera