Translate

fredag 26 januari 2018

Tusan också!

Ja, igår gick det inget vidare alls i garaget..

Eftersom jag är klar med vänster dörrlist så tänkte jag att jag gör höger direkt nu när jag har fått upp farten med lödningen

Höger list har samtliga fästen avbrutna!

Dom är tennlödda på plats och det är en enkel match att värma bort resterna av dessa fästen med gasolbrännaren

I vanlig ordning slipar jag ned den avbrutna gängstumpen, borrar ur och försänker för ny skruv.

Sen ska jag bara löda ihop fästet med silverlod och gassvetsen............

Plötsligt smälter hela härligheten och trillar i garagegolvet

Ridå!

😠

Ok, jag inser att mina nyfunna kunskaper i lödning kanske inte räcker längre än näsan just nu...

Jag måste ordna lite mer material innan jag kommer vidare


Men för att slippa gå och lägga sig med ett mörkt moln över huvudet så ger jag mig på nåt lätt som avslutning

Nya packningar till skyltbelysningen!

Jag har fixat 3mm neoprengummi - sån där porös gummiduk med slutna celler - från Kuntze

Jag mallar av de gamla och skär ut nya.

När jag ska stansa de små skruvhålen inser jag att jag inte har en sån liten hålpipa...hm

Ser ni den lilla rörbiten?

Just det - jag kapar av ett bromsrör i stål och vässar med försänkare och slipmaskin

Vips har jag en bra hålpipa modell mindre!


1 kommentar:

  1. Vilket fabrikat är det på skyltbelysningen? Känner igen det där och gummitätningen....

    SvaraRadera