Translate

torsdag 11 januari 2018

Linser till skyltbelysningen

Det blev en beställning till en tysk "oldtimer" firma, reprotillverkade linser till Mercedes

Det är samma utförande som monterades på Pagodan och 600

Passar perfekt på mina armaturer.

Jag hade inte förväntat mig att håldelningen för skruvar skulle vara exakt lika, men så var det


Nu kan jag passa in dessa och ta upp hål i sargen
För att få exakta skruvhål slipar jag en skruv spetsig och skruvar i från baksidan för att få en markering som jag sen förstärker med körnare

Sen är det bara att borra

Den enda skillnaden mot X1 är att det sitter en dimension grövre skruvar i armaturen jämfört med mina.

Det får bli en sådan modifiering på mina också från M3 till M4

Får löda fast större mutterstycken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar