Translate

onsdag 17 januari 2018

Finjustering av ram

När belysningsdetaljen var klar kände jag att jag lika gärna kan göra klart den kromade ramen.

Den passar "ganska" bra.

Ni vet ju vad det innebär..

Just det, mer modifiering!

Dels sitter den lite för tajt i öppningen. Med tanke på att karossen ska lackeras och att ramen ska koppardoppas och kromas måste jag justera öppningen lite. Den är inte helt jämn.

Jag sprayar ramens insida tunt med svart spray och monterar. Plötsligt ser jag direkt var de skaver.

Lite riktning och slipning löser detta

Sedan är överkanten inte jämn på ett ställe. Jag blir tvungen att kapa ett snitt och rikta.

Backjobb, Stefan!  ;-)

Efter det börjar jag syna ytterkantens hela anliggning och det är lite ojämnt i underkantens hörn..

..och jag blir klar över att jag måste finrikta karossen först.

Ok, jag lägger en spackling

..och sen tog tisdagskvällen slut!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar