Translate

tisdag 28 november 2017

Justering

Som jag misstänkte så blev jag tvungen att justera rattstångens konsol. Ett problem var att rattaxeln skavde emot hålet genom torpeden och det stora problemet var den något låga positioneringen mot instrumentbrädan som ni såg på sista bilden i förra inlägget.


Ratten hade hamnat 14mm för lågt med befintliga fästpunkter och så kan vi ju inte ha det




Jag ser ingen annan utväg än att modifiera konsolen eftersom infästningspunkterna i chassiet redan sitter så högt upp som det går






Sudda av lite färg, kapa lite, justera vinklar och punkta ihop med svetsen



Såja, nu provmonterar jag igen



Rattaxeln går fri genom torpeden efter att jag filat upp hålet några millimeter


Konsolen fick jag rikta med plasthammare på plats i chassiet innan jag var helt nöjd. Men sektioneringen på 14mm var vad som behövdes



Nu sitter allt som det ska och jag är nöjd med positionen i förhållande till instrumentbrädan


Nästa steg blir att kapa av övre rattaxeln och passa in längden och även justera upphöjningen framför ratten. Den måste sänkas lite


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar