Translate

måndag 27 november 2017

Styrning provmonterad

Det har blivit dags att provmontera styrningens komponenter i bilen.

Framförallt vill jag se till att ratten hamnar i rätt position i förhållande till instrumentbrädan.

Redan 1965 blev ju detta ombyggt med P1800 produktionskomponenter. Man behöll styrsnäckan men ratt och instrumentbräda blev utbytta.

Nu när jag bygger tillbaka till ursprungsutförande är det en del komponenter som måste återskapas.

Dels behöver jag tillverka de nedre panelerna under instrumentpanelen. Det är dels en kromad panel där tändningslås och strömbrytare är monterade, dels en kåpa i underkant bakom ratten samt en konsol mellan bakre rattaxelfästet och denna kåpa.

Det korta rattaxelröret på bilden ska inte användas senare. Det är för kort och kommer från en Amazon -58. Jag kommer att använda ett långt P1800 rör som modifieras.

Övre rattaxeln måste jag justera längden på och vill det sig illa måste jag även justera rattaxelns konsol mot torpedväggen.  Den är ju nämligen redan lackerad.

Provmontera och passa in  INNAN lackering är ett ganska bra råd som jag uppenbarligen inte alltid följer...

Vi får se hur det går

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar