Translate

tisdag 6 september 2016

Den som väntar på något gott...

Ni undrar säkert vart jag tagit vägen, eller om det möjligen är andra bilar som stör X3 renoveringen?

Nej, faktum är att jag nog prioriterat annat och inte haft tid. Jag har nog helt enkelt bara försökt krama ur det sista av den svenska relativt korta sommaren.

Men igår blev det lite gjort i garaget. Eftersom jag behåller Imperialens tanklucka intakt så behövde jag tennspackla kanten så jag får en jämn springa.

Det är lite svårt eftersom jag redan har tennspacklingar nära inpå som jag inte vill smälta. Man får vara riktigt försiktig med gasolbrännaren.

Men det gick bra efter lite finlir. Jag hittade en cylindrisk sliptrissa som fungerade bra att justera kanten med.

När jag var nöjd med kanten så demonterade jag luckan och glasblästrade delarna.

Det blir lite expoxiprimer innan jag justerar högra delen av luckan med lite spackel så det följer karossens linje.

Nu ska jag försöka komma upp i fart igen i garaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar