Translate

onsdag 7 september 2016

Bakljusglas

Jag har en längre tid letat och även köpt på mig lite olika bakljusglas. Eftersom jag måste tillverka bakljus så behöver jag en lins som jag kan anpassa diametern på.

I helgen var det reservdelsmarknad i Falun arrangerad av DAK och nog hittade jag ett par bakljusglas. Nu börjar jag komma riktigt nära i design för de yttre ljusen. Bra kupighet
(A-kupa?)...nåja..och rätt linjering i linsen

Bakljusglasen var dessutom i fint skick och det är inte fel

Bara att slipa ned till rätt dimension.

Kan ni gissa vad dom är till för bilmärke och modell?









8 kommentarer:

  1. Ser Amerikanskt ut men vilken modell...?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Utility taillights kallas de i USA. Sitter på lastbilar, släpvagnar, skolbussar, pickuper med mera sen 60 år bakåt. MVH/C311///Thomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt, Thomas! Vilken klippa!

      Radera
    2. Tja, det var ju inte så svårt. Man har ju sett dem i bilköerna tidigare. :D
      MVH/C311///Thomas

      Radera