Translate

onsdag 30 december 2015

Nu är jag igång igen

Jag har tagit lååååångledigt från garaget som ni märkt. Det har kommit mess och mejl från oroliga kompisar, men jag kan lugna er med att jag är igång igen.

Bakre panelerna har blivit nitade.








Jag har monterat träklossar som nedre stöd under baksätet. Klossarna hamnar under och innanför de små trälådorna och håller panelen på plats











Jag har dessutom jobbat mig framåt och håller på och skapar mallar för torpedpaneler som saknas helt på X3.

Dom fanns inte när Jonas hämtade  X3 i Alingsås på 80-talet.

Jag gissar att dom blev urmonterade vid någon rostlagning sent 60-tal och kom aldrig på plats igen.


Jag saknar ju också kromlister på en dörrsida och på dessa torpedsidor, men Doug på SMS Auto Fabrics hade en list som han tror funkar.

Han har fått profil och mått av mig och provbit är på väg brevledes

3 kommentarer:

  1. Skönt att se att du är igång igen.
    Långledigt från garaget kan vara förödande. Andra saker kan komma upp till ytan som måste fixas först...

    SvaraRadera
  2. Angående kromlister, det är inte samma som på produktionsbil förstås?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Listerna är "nästan" av samma profil, men lite tunnare och nättare. En variant är naturligtvis att använda P1800 lister, men jag ska försöka hitta några som är mer lika Fruas. Inga genvägar!

      Radera