Translate

onsdag 16 december 2015

Långsamt framåt

Igår hände det inte heller mycket i garaget.

Jag började att leta efter du korta nitarna till sidopaneler redan förra veckan utan att hitta dom. Det var dom som min lokala skomakare fixade tidigare under 2015.

Lite lätt irriterad fortsatte jag leta igår och efter 10 min gav det resultat.

Jag hittade dom! På ett riktigt "smart" ställe...

Sen kom Rolf förbi för att kolla på hur det går. Rolf är granne (1km bort) och 1800E ägare.  Sist han såg X3 var när den var upphämtad från blästring för flera år sedan...och han har inte kollat bloggen alls!

Vi snackade P1800 och renovering en lång stund. Ni som känner mig vet ju att det är en farlig knapp att trycka på. Har jag väl börjat prata om P1800 och prototyper är jag svår att få stopp på....



Så verkligt arbete inskränkte sig till att konvertera vänster sidas mall för aluminiumpanel till att passa höger sida.

Bara att spegelvända?

Hur kunde jag tro det - det är ju en prototyp!

Som mest 15mm skillnad

Jag adderade material på pappmallen med hjälp av maskeringstejp och klippte bort överflödigt papper.

Fortsättning följer som vanligt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar