Translate

torsdag 10 december 2015

Det löser sig


Efter att ha skickat ut min provbild på den kromade och våffelmönstrade vinylen till ett stort antal distributörer "all over the world" fick jag napp. 

Det var tipset om SMS Auto Fabrics i Canby, Oregon som gav frukt. 

Tack till både Martin och även till Lasse på Alfa Bilklädsel!



Översätter jag måttband i inches från Doug på SMS Auto Fabrics till mitt millimetermått på originalbiten så är det väldigt nära. 


Jag har 12 "rutor" per inch och SMS provbit har 13 "rutor" per inch.

Vad tror ni...närmare kommer man nog inte?

Jag vill nog också påstå att detta är närmare original på en Jensen P1800 jämfört med det material som VP Autoparts använder...






3 kommentarer:

  1. Jag har ju inte hoppat högt alla gånger gällande det nyproducerade. Det görs nog inte efterforskningar med samma nit som du gör. Vackert jobbat

    SvaraRadera
  2. Canby, Oregon... jaha där har man åkt förbi några gånger. MVH/C311///Thomas

    SvaraRadera
  3. Kul att det löste sig! Det är förresten svårt att hålla sig borta från surfandet när man kan hitta högkvalitativa renoveringar, oavsett märke. :) När man behöver renoveringsinspiration är din blogg fantastisk. Tack för att du delar med dig!
    /Martin C

    SvaraRadera