Translate

torsdag 31 december 2015

Full fart på årets sista dag

Torpedpanel höger sida klar












Mallen spegelvänds och justeras med maskeringstejp för vänster sida.


Men när jag lägger på torpedpanelens mall och en dörrsida av två inser jag att min hardboard inte kommer att räcka.

Det saknas 10cm - typiskt!






Jag börjar malla för en dörrsida.




Men efter lite funderande så beslutar jag mig för att parkera inredningsjobben och ge mig på dörrarna så att dom blir epoxigrundade istället.






Jag har nämnt det tidigare - det är lite tennspackling kvar innan lack på dörrarna.


Man kan säga att jag gör om samma tennjobb som Frua tidigare utfört. Jag var tvungen att smälta bort det gamla tennet för att kunna bygga ihop dörrarna från grunden.


Som ni kanske minns är det bara bakre och främre stommen som gick att rädda, resten är nytillverkat.





På med tenn!

Tusan, jag börjar bli ganska bra på det här!

Nästa arbetspass blir det tenn på övre framdelen av dörrens stomme.


Gott Nytt År på Er!

..snart blir det bubbel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar